Rutiner

Nu har jag börjat med godnatt rutin åt Wincent. Byta blöja, lite massage och sedan på med pyjamas. Ska även introducera god natt saga eller vaggvisa sen senare, om någon vecka när han är lite större.

Har även funderat mycket över amningen idag. Känns inte riktigt som om jag vill, vet inte varför. Jag vill för hans skull, men för mig själv känns det inte bra. Ska försöka några dagar till, blir det inte bättre går jag över till att pumpa och ge det via flaska istället. Linus tog nattmatningen i natt men jag hade inte riktigt somnat och märkte att han hade värmt mjölken, fått Wincent att äta allting och somnat på 20 minuter.
För mig tar det ca. 1 timme att amma och få honom att somna igen. Och då har han inte ens tömt hela bröstet, så undrar om han tar bröstet rätt?
Det gör inte ont när han suger men ibland så känns det som om han inte fått i sig någonting.

Idag har även Wincents farmor och farfar varit här, och det var mycket trevligt. Men lille prinsen sov mest (som vanligt.)
2012-04-28 @ 20:25:24
Permalink Vardagligt Avtryck (0)


Lämna ditt avtryck här:

Vad heter du?
Brukar du kommentera ofta?

Mejl: (publiceras ej)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?