Avokado, bakning och besök.

Idag har lillprinsen varit riktigt mammig. Velat vara i min famn hela tiden, eller att jag hela tiden titta på honom.
 
Och avokado är något han gillar i alla fall, mosade en halv igår och gav honom som mellanmål, lite på en bit rismacka och desten fick han på sked. Andra halvan fick han idag och tyckte det var lika gott att sitta och mumsa på sin lilla smörgås. 

Bakade även en kryddkak med apelsin idag, riktigt gott med en bit till teet jag drack med Alexandra när hon kom över på besök. Satt och pratade om pluggande och sånt där som vi alltid brukar göra. Tror jag ska bjuda över henne på middag nästa vecka.

Kvällens goda middag blev pasta med korv stroganoff. Nu när jag har börjat göra den med kummin och paprikapulver är den ännu godare, det hitta jag i min nya kokbok jag fått av Ulla och pappa. Per Morberg lagar husman.
 
 
 
 
 
2012-11-21 @ 18:19:40
Permalink Vardagligt Avtryck (0)


Lämna ditt avtryck här:

Vad heter du?
Brukar du kommentera ofta?

Mejl: (publiceras ej)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?