Köttfärsrullader i het sås

Dagens middag bestod av en improviserad middag. Det var meningen att jag skulle laga Mexicanagryta (blå bands grytmix) men jag kände inte alls för att laga det.
 
Så jag blandade ihop en köttfärssmet och gjorde rullader av smeten, kokade potatisklyftor och slängde in i ugnen. Men det absolut bästa var såsen till rulladerna! Blandade chilisås, sambal oelek, vitlök, cayennepeppar och salt med matlagningsgrädde i en bunke och vispade, när jag hade brynt rulladerna hällde jag ner såsen i pannan och lät allting koka ihop sig i 20 minuter under lock. Och såsen blev godare än jag först trodde den skulle bli. Väl värd att testa!



2012-09-27 @ 17:23:00
Permalink Matlagning Avtryck (0)


Lämna ditt avtryck här:

Vad heter du?
Brukar du kommentera ofta?

Mejl: (publiceras ej)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?